Blandad kompost


Försök till hdr-foto av den pampiga Nidarosdomen. Inte jättebra, men övning ger träning.

Hej igen alla vänner! Kan meddela att i Trondheim simmar de lugna fiskarna. Jobbet rullar på i sakta mak, övertiden lyser med sin frånvaro. Det har resulterat i lägre arbetstempo hos samtliga vikarier, längre kafferaster, mer tid att ljuga på och flera och större fruktkrig och andra pranks. Fråga mig inte hur jag alltid kan bli indragen i konstiga tävlingar och vadslagningar, men nu på fredag är det fulast ansiktsbehåringstävling.. Vi har nu odlat i drygt en månad och den som kommer på jobbet med det fulaste/roligaste/konstigaste skägget vinner en öl från varje deltagare, den som förlorar och får minst röster får rakförbud i en vecka. Måtte det inte bli jag..

Det har hänt väldigt mycket sen sist. En av höjdpunkterna va 80-talsfesten på studentsamfundet i Trondheim. Den kan sammanfattas med sjukt mycket färg, vilda frisyrer och ett alkoholintag som motsvarar en stirdselefants. Själv gick jag ut hårt med en lila t-shirt, korta gula shorts, svettband och träningsskor. Inte en helt fager syn, men uppskattad.

Jag har lovat slänga upp några fler bilder. Här kommer några bilder på när jag och ”Slim” lekte i snön och byggde en alkoholiserad snögubbe.










Vill hälsa ett stort GRATTIS till den sjätte Letitsnow-profilen, Jocke (med kniven) som fyllde massa år här om dagen. Då han gjort tjänst hos kungen den senaste tiden så har vi inte haft mycket kontakt, men givetvis kommer en närmare presentation närmare avresa.


Chritoffer Schack hemavan 2008, foto: Sverker

Sen får ni hålla utkik efter Schack i tidningarna framöver. Rättigheterna till bilden ovan är nämligen sålda och den kommer tjänstgöra som reklambild i flertalet stora frilufts/skidmagasin i Sverige i vinter. Finns även representerad på webben. Surfa in på http://www.vasterbotten.net/skidornasrike/ och delta i tävlingen.

Jag har nu ackumulerat så många svarta kameler att det räcker till en ful kamel som jag ger slokarna i Stavanger som inte uppdaterar bloggen med fräscha och krispiga nyheter.


In your fejs

Oao /Röven

Kommentarer
Postat av: Bruno

Snyggt jobbat sverre! Är killen inklippt i bilden där han hoppar över snögubben? Ser lite skumt ut.

2008-11-27 @ 11:25:16
URL: http://pebes.blogg.se/
Postat av: Sverre

Nejdå, det va skymning och totalt flatljus när bilderna med snögubben togs så jag la på en blixt för att det skulle bli nåt över huvud taget. Sen snöade det rätt ymnigt vilket också blir upplyst av blixten..

2008-11-27 @ 15:50:20
URL: http://letitsnow.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppas du får en trevlig kväll! :)

2008-11-27 @ 15:52:17
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Jocke

Tackar för gratulationen, börjar närma sig avresa nu. Kliar i brädtarmen...

2008-11-28 @ 21:58:11
Postat av: Emil S

Gratulerar Sverre!

Har alltid tyckt att den bilden är totalt klockren, och nu är det ju verkligen bevisat! :)

Hur kom det sig att du fick den såld då?

2008-12-05 @ 15:34:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0