Let's kick it (igen)

Är för närvarande på jullov i landets tidigare danskägda del. Skåne. Eftersom även vi danskar fått vår beskärda del av snö får det skidsuget att öka markant, och mig att osökt flanera runt planlöst och nynna på Frank Sinatras "let it snow, let it snow, let it snow". Flanerandet får mig i sin tur osökt att tänka på denna eminenta blogg, som tyvärr inte är uppdaterad på länge. Mycket beror på besvikelsen av utfallet från Freeride Video Awards (hur fan kan en proffsåkare få deltaga i en amatörtävling!?), men också att det inte blivit mycket skidåkning hittills i år. Jag (le Pitt) kan personligen räkna det till 4.25 skiddagar. 3 i Ruka med StiL Alpina, 1 i Kåbdalis och 0.25 i Åre. Detta ska det rådas bot på.

Så, vad har då hänt sedan sist vi hördes?
  • Jag har utvecklats till researrangör på universitetet samt egen företagare detta året, således blir jag hädanefter er insider i researrangörs-världen.
  • Det har det investerats i säsongskort i Riksgränsen och Hemavan. Detta har även Fejs lyckats få tag i. Vi hoppas kunna ge alla läsare djävulskt mysiga rapporter därifrån.
  • Vi har börjat med någon typ av heltidsaktivitet kallad skola
  • Fejset har brännskadat armen
  • Schack har varit på Lombok i 2 månader för surf och befinner sig nu i Engelberg för skidåkning. Vi är inte alls avundsjuka.
  • Sverre har lekt bowling med sin 940 och ett 30-tal korkade renar
  • Vi har fått publicitet i StiL Alpinas resekatalog (I wonder why..)

Så. Nu. Efter ett långt uppehåll, är bloggen förhoppningsvis igång igen. Jag hoppas att mina kumpaner i norr (och söder. Schack - that's you) kan bidra med lite härliga vintriga inlägg nu under julledigheten så det blir lite liv på internet igen.

Oavsett mitt nuvarande, overkliga, skidsug så lämnades samtlig vinteraktivitetsutrustning uppe i Norrlandshelvetet. Alltså kan jag inte dra nytta av de 32 fallhöjdsmeterna som den skånska slätten erbjuder. Fan också.


God jul i stugorna!

// Pitten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0