Svåra tarmsmärtor!



Det hela började för ungefär två veckor sedan då jag gjorde en sverigevisit. Då tog jag denna bild över Häggsjön med Åreskutan i bakgrunden och närheten till säsongens första snö var ett faktum.

I förrgår morse va det -3 grader och rikligt med frost även här. Att nyvaken masa sig ut och skrapa rutorna på bilen får en att piggna till. Men det finns nackdelar med vinterkänning så tidigt också. Snowboard/skid-tarmen har vaknat till liv. När den fick syn på snön som ligger vit runt staden så började den skrika och trilskas. Den har ju inte blivit mättad på väldigt länge nu och har helt tagit kommandot över övriga kroppen. Jag tänkte att den skulle lugna sig om vi tillsammans kramade en snöboll, men det resulterade i att jag blev nedtvingad i snön att göra en snö-ängel, detta med skitiga arbetskläder och blöta vantar som följd! Jag har provat dämpa smärtan med ett par öl och några nya snowboardfilmer, funkar hyfsat.

Även helgen som va besökta jag Sverige för att besikta bilen och styra med lite diverse. Sen bar det av till stugan med morsan båda bröderna och några gamla hundar. Byta tak på en gammal timmerlada stod på programmet. Kung Bore bjöd på ett förträffligt väder och med några välbehövliga pilsnerpauser gick takbytet bra och den gamla ladan är räddad från totalt förfall i några år till.


Till alla modebloggare vill jag bara säga -Vaddmalsbyxor, lundhagare och en rejäl skjorta ligger alltid rätt i tiden.

Sen kan jag varmt rekommendera tv4-satsningen ”Oskyldigt dömd” med Mikael Persbrandt! Titta inte på det själv utan passa på att samla några vänner, poppa lite popcorn och ställ fram en god whisky. Det bygger på samma princip som tjejernas ”Gracekvällar”. Helt enkelt en anledning att träffas och prata lite skit. För jag kan inte tänka mig att någon tycker att varken Grace eller Persbrandts floppserie faktiskt är bra. Ju sämre program dess bättre för då får man mer tid att prata om annat.

Avslutar inlägget med ett par dramatiska bilder från ett Trondheim i höstskrud. Enjoy!

Passa på att ha det bra! /Sverre




Kommentarer
Postat av: Rikard

Vacker skjorta och vackra bilder :)

2008-10-31 @ 02:48:00
Postat av: Björne

Snyggt röven, alltid lika kul att läsa dina rader... =)

2008-10-31 @ 05:35:19
Postat av: Malou

Att följa dåliga serier är ju bara en täckmantel för att få ha tjejkvällar o snacka en massa skit (det e därför vi fäljer dåliga seier som inte killar gillar... så vi får vara i fred)

2008-11-05 @ 16:07:12
URL: http://eighteenbillions.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0