Rimhörna med Fejset


Rimhörna, efter jualafton? Ja, det kan ju kännas som det ligger lite fel i tiden men jag tänkte iaf bjuda på ett axplock av julens bästa julrim! 
 

När jag kom hem och mig på toaletten satt
Var det inte kul att märka att
Det enda som fanns att läsa var
på baksidan av Ajax ”Gör rent ditt badkar”.
Så jag tänkte att som så
det här blir kul för oss båda två!

Det här är alltså en prenumeration på en kul tidning, i detta fall Pondus.


När du sitter i soffan och dricker öl
blir det ju alltid en massa söl.
Och Bella sitter och grisar med drycker
man kan lätt förstå vad soffbordet tycker.
Så använd dessa och i ett nafs
blir det slut på detta slafs.

Underlägg. Här kan man istället för ”Bella” använda sig av någon man själv känner som man vet är riktigt svinig. Känner man ingen sådan kan man stoppa in namnet ”Ola” så ljuger man åtminstone inte.


God jul Peter!
Här får du tapeter.
Nej, jag bara ljuger!
Men hoppas att det duger.

Det här rimmet är bra för det passar till alla klappar utom just tapeter.


God jul mamma du är knäpp
men du behöver inte hänga läpp.
För här får du, så blir du glá
titta, mys och ät choklá.

Ett annat exempel på ett universalrim som passar till allt som man kan titta på, mysa med eller till choklad. Även i detta rim passar det ypperligt bra att istället för ”mamma” använda sig av namnet ”Ola”.

Det var alla rim för den här gången, jag hoppas att dom kan komma till nytta för någon sen julklapp eller rent utav till nästa års jul.
God fortsättning till er alla!

/Fejs

 

 


Kommentarer
Postat av: Björne

Bra rim!

2009-12-31 @ 10:13:48
Postat av: HPs mor

Kul att ni skriver. Har saknat er blogg till morgonkaffet på jobbet.

2010-01-13 @ 19:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0