Hemavan Day 2-3

Eftersom föret under dag 1 var gött käz i pisten tänkte jag idag utforska möjligheterna att åka lite park. Efter några lama försök på boxarna skulle ett försök på en handdrag göras. För den ovinvigde innebär det att man sätter fart mot landningen på ett hopp och sedan hoppar man uppåt-bakåt så man flyger ut för landningen med en hand i backen. Coolt om det görs på rätt sätt.
Första försöket - för lite fart och ett stort snömoln som resultat.
Andra försöket - nog med fart och jag kände att jag låg perfekt i luften. Skulle bara vända till i landningen för att slippa landa 90. Vände lite för lite och - PANG. Stenhård landning och skidorna löste ut...

Typiskt exempel på hur 2 skistoppers inte ska se ut...

Både skistopperna knäcktes i metallen. Tur att man har reservdelsbindningar:)

Tur i oturen var att jag bytte tillbaka till XXL:en och utforskade terrängen i Hemavan lite mer. Hittade flera gömda åk där det faktiskt fanns puder-pillow-åkning med snö upp till pjäxkanten på vissa ställen. Inte det minsta trist! Var åket ligger är hemligt..

Kvällen på lördagen var den klassiska klackarna i tacket-fyllan. Iaf för mig, Johan, Adam och Ernst. Eftersom det även verkar bli en liten djävul av min rotekompis Adam när han inmundigar motivationshöjande drycker så säger följande bild mer än 1000 ord..frisörmästaren är Le Pitt-master him self!




Mulletchallenge 2010! Bild tagen av Johan Palm.

 

Söndagen bjöd, förutom på en rejäl baksmälla, på finfin puderåkning i Tärnaby. Snöat strax över 10 cm och vi var helt ensamma! Det lär vi inte vara under student ski week..

Om jag får tillstånd av Johan så kommer jag slänga upp lite fler bilder. Imorgon vanskas bilmeck eftersom bettan verkar ha kastat in några handdukar nu. Generatorn fungerar inte, batteriet är gött käz, extraljusen gött käz, låset på förardörren gött käz plus en hel del annat. Köpa någon? Pangpris utlovas!

 

/ Pitt ut


Kommentarer
Postat av: Jocke

Snabb repetition för oss som vill lära oss en riktig hand-drag: För att lyckas krävs det att man hoppar framåt-bakåt, det är hela hemligheten...

2010-01-29 @ 23:14:42
Postat av: Jocke

Lite fult att redigera inlägget så att min kommentar låter helt vilsen;)

2010-02-08 @ 21:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0