Lite teknikfix..

Verkar som att resten av LIS-gänget inte riktigt verkar sugna på att sluta upp med den trogna skaran bestående av Fejset och Pitten. Skulle kunna bero på någon typ av tentamensvecka som gick av stapeln vecka 2. Vad vet jag.

Jag åker till Hemavan på torsdag. Ska bli jäkligt gött att få släppa ut skidorna i det fria igen. Var senast i Svanstein nu i helgen. Rekommenderas faktiskt över Kåbdalis, just eftersom planeringen av backarna är mycket smartare. Kolla själv liftkartan, få liftar och många nerfarter. Kan dessutom tilläggas att vi hittade ett riktigt fint skogsåk mellan 6:an och 7:an. Skejtningen tillbaka var dock djävulskt lång (hamnade på längdskidspåret, mellan liftarna).

Liftkarta över Svanstein


Över till teknikfixet. Mina Marker Dukes har fått sig en del kyssar, vilket har gjort att AFD-erna (Anti friction device, de som skickar tådelen på pjäxan i sidled vid utlösning) gått sönder. Efter lite svärande, en öm tumme och några kli i huvudet så var det fixat.
Såhär ska dom definitivt inte se ut..

Nya på plats. Snapsnap




Från mitt håll utlovas uppdateringar från Hemavan/Tärnaby med, förhoppningsvis, så mycket bilder som möjligt. Duktiga kameramän finns det nämligen inte ont om.
In i dimman!
/ Pitten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0